Rendezvényeink, Ünnepeink

Tanévnyitó ünnepély, 2017.08.31.

A 2017-2018-as tanévet a 6.a, a 2.a és a 2.b osztály műsorával nyitottuk meg. A műsor végén igazgatónőnk, Hegyiné Honyek Katalin szeretettel köszöntötte régi és új tanulóinkat, köztük azt a 14 kis elsőst, akik ebben a tanében kezdték meg az iskolát. A legkisebbeket természetesen egy kis ajándékcsomaggal vártuk.

Szavalóverseny, 2017.09.28.

A felső tagozatos munkaközösség Arany János születésének 200. évfordulójáról a tanév során több rendezvénnyel szeretne megemlékezni.

2017. szeptember 28-ra szavalóversenyt hirdettünk meg. A választott versek nehézsége fémjelezte a verseny magas színvonalát. Felkészült, magabiztos szövegtudással előadott, átélt szavalatokat hallhatott a tanulókból, szüleikből és a tanárokból álló közönség.

Őszi tanulmányi kirándulás, 2017.09.20.

Hagyomány iskolánkban, hogy a tanév elején kirándulást szervezünk. Minden évben nagy gonddal választjuk ki azt a napot, amikor szép őszi idő lesz. Sajnos ez az idén sem sikerült, de a munkaközösségek B tervvel is készültek: beltéri programokat is szerveztek. Nagyon sokszínű a megvalósult kirándulási lista, csak abban van egyetértés, hogy „nagyon jó volt”.
Jártak a Bonbonetti csoki gyárban, Állatkertben, Tropicariumban, Közlekedési Múzeumban Szentendrén, a Parlamentben, a rendőrmúzeumban, a Zipernovszky múzeumban, de minden csoportnak volt ideje egy kis közös játékra is.
Néhány beszámoló:
A szeptemberi osztálykirándulás alkalmából a második évfolyam "a" és "b" osztálya ezúttal együtt kerekedett fel. Úti célunkul a Bonbonetti csokoládégyárat tűztük ki, amely a Tibi csoki mellett a Dunakavicsot és a Franciadrazsét is gyártja. Mondanom sem kell, hogy mennyire izgatottan vágott útnak a csipetcsapat, a felnőtteket is beleértve. A csokoládégyár a Közvágóhíd utcánál van, úgyhogy szerencsére nem okozott nehézséget a megközelítése. Carmen néni sok szeretettel fogadott ott minket, egy hajóutazásra invitálta a csapatot. Így hát beültünk egy tengerjáró hajóba, és megnéztünk egy rövid filmet a gyárról, majd továbbindultunk a berendezett kiállítótermekbe. A túra útvezetőnk sok érdekességet mesélt a kakaóbabról, amiből a csokoládé készül, eme finomság gyártásának történetéről, és magáról a magyar gyárról. A gyerekek kérdéseket is feltehettek. A hajóutazás után védőöltözetet vettünk magunkra, amely tetőtől talpig befedett minket, és igencsak mókásan mutattunk benne. Majd bemehettünk a gyári részre, ahol megszemlélhettük hogyan futnak a csokoládék a futószalagon, illetve hogyan a csomagolja össze őket egy gép. Ezután pedig még egy hatalmas meglepetés is következett. Színes csövekből tudtunk magunknak egy egész pohárnyi franciadrazsét "csapolni", sőt még egyéb finomságokat is kaptunk ajándékba. És ha még nem lett volna elég a jóból... Ezután átvonultunk a Lurdy házba, ahol a játszóházban töltöttünk még el egy teljes órát (ingyen és bérmentve), a gyerekek nagy örömére. Igencsak élmény dús napot zártunk.

Országházi séta: a Látogatóközpontból 9.15-kor indult a vezetés. A kupolacsarnokban megtekinthettük a Szent Koronát és a koronázási jelvényeket. Jártunk a felsőházi ülésteremben és a felsőházi társalgóban is. Különösen élvezték a gyerekek, hogy a kis csoportlétszámra való tekintettel liften utazhattunk a főemeletig és vissza. A Látogatóközpontba visszaérve alaposan végigtanulmányoztuk a kiállítást is, majd a tízórai elfogyasztása után séta következett a Duna partján.
A Kresz Géza Mentőmúzeumban rendkívül sok régi orvosi eszközt láthattunk életképekkel, valamint a mentők munkáját szemléltették egy rövidfilmmel. Bemutatták nekünk az épület Pincekórház részét is.