Foglalkozások

A diákotthoni heti rend és napirend a gyerekek életkorához illeszkedik. A felső tagozatosok reggel korábban kelnek (így a reggeli zuhanyzás után van még idejük a trendi külső kialakítására) és később van a villanyoltás (az esti tereferéhez is több idő kell).

Közösségi teremA délutáni szabadidős foglalkozások az éves terv szerinti témában, heti rend szerint követik egymást. A kézműves, a kultúr foglalkozások témája nem csak a gyerekek életkorához, ügyességéhez, kedvelt tevékenységéhez igazodik, hanem a hagyományos ünnepekhez, a tananyaghoz is. A diákotthon játékkölcsönzőjéből kivett játékokkal a szervezett és szabadon választott foglalkozásokon társasozhatnak, autózhatnak, babázhatnak… Mindközül mégis a legkedveltebbek a kimenős délutánok.

A diákotthon fontos feladata a gyerekek önkiszolgálásra, önállóságra nevelése. Nagyon sok kisgyerek érkezik úgy hozzánk, hogy még nem sokszor kellett otthon önállóan öltözni, fürdeni, fésülködni, levest merni, húst szeletelni, ágyat húzni, stb. A gyerekek többsége a rendszeres gyakorlás hatására már a 2. évben nagyon sok dolgot csinál meg egyedül, amihez otthon még segítséget kér. Az sem probléma, ha valaki lassabban halad az önkiszolgálás terén.

A diákotthoni élet színesítését szolgálja a szobapontozással nyerhető „legszebb szoba” cím. A díjat az a szoba kapja, amelyik a rend megteremtésében és megtartásában, az otthonosság kialakításában a legnagyobb fejlődést mutatta az adott hónapban.

Egyre népszerűbb a „vers verseny”, ahol szükség esetén az interneten keresés is, a kisebbeknek nyújtott önkéntes segítés is megengedett. A faliújságon megjelenő versrészlethez kapcsolódó kérdés, a mű címére, írójára, a benne szereplő különleges vagy ritka szóra vonatkozik. A helyesen válaszolók maguk is javasolhatnak feladványt.

  • Délutáni programok

    Délutáni program... úszásA tanítási órák után ebédelés, udvari levegőzés (játék) és már kezdődnek is az iskola pedagógusai által tartott habilitációs-rehabilitációs órák, szakkörök, gimnáziumi előkészítők. Így a gyerekek napirendje jelentősen eltérő egy-egy csoporton belül. A napközis csoportok az osztályteremben tanulnak, ott ahol minden eszköz rendelkezésükre áll, amit a délelőtti tanulás alatt is használnak.

    A kézműves foglalkozásokon elkészült művekkel az osztályt vagy a hálót díszítik, elajándékozzák karácsonykor vagy Anyák napján, a karácsonyi vásáron árulják. Minden csoport igyekszik úgy szervezni heti programjait, hogy legalább egyszer elhagyhassák az épületet és múzeumba, piacra, játszóházba, könyvtárba, moziba mehessenek. Ezek az alkalmak egyúttal a tájékozódásra nevelés, az önálló közlekedés előkészítése, Budapest nevezetességeinek megismerése céljait is szolgálják. Az életviteli gyakorlatok átszövik a diákotthoni élet minden percét, természetesen a gyerekek szívesebben vesznek részt a tankonyhai foglalkozáson, mint a szekrény-rendezés speciális alkalmain.

  • Az esték programja

    Délutáni program... úszásAz alsósok számára minden este van mese, hol élőben, hol magnóról, de a felsősök is gyakran kérik, hogy kedvenc meséiket újra hallgathassák. A nevelőtanárok saját tehetségük és hobbijuk szerint esti foglalkozásokat szerveznek. Évek óta a legkedveltebbek közé tartozik a számítástechnika, drámajáték, úszás, sportjáték, kézműves foglalkozás. A kicsik nagyon szeretik a régi mesefilmek diavetítését és a zenés éneklést is. Ha épp sportközvetítés, természetfilm vagy ifjúsági film az esti tv műsor, akkor az érdeklődő gyerekek azt is megnézhetik.

  • Hétvégék

    Azoknak a gyerekeknek, akiket a szülők nem tudtak haza vinni a hétvégére, igyekszünk kellemes pihenést, tartalmas szórakozást biztosító programokat szervezni. A nevelőtanárok kíséretében múzeumba, játszóházba, játszótérre mennek, jó idő esetén fél- vagy egész napos kirándulást tesznek a Budai hegyekbe, esetleg valamelyik budapesti nevezetességet keresik fel. Hétvégén is használhatják a tornatermet és az uszodát is.

  • Boldog Iskola
  • Támogassa intézményünket 1%